Informatie over internet providers vergelijken

Ben jij bezig met internet providers vergelijken? Dan komen er waarschijnlijk een hoop vragen op je af. Bekijk dan onderstaande onderwerpen voor meer informatie of neem een kijkje bij de meest gestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Om je zo snel en zo goed mogelijk te helpen, vind je hier een overzicht van veel gestelde vragen rondom internet, TV en bellen en internetproviders vergelijken.

  • Wat je het beste kunt kiezen wanneer je een internet abonnement wil, is en blijft een persoonlijke keuze.

    Je keuze wordt beïnvloed door wat voor breedbandverbinding op jouw postcodegebied wordt aangeboden: kabel, DSL of glasvezel en daarnaast door wat providers je aanbieden.

    Wil je alleen internet of liever een pakket met TV en (vaste) telefonie? Hoeveel wil je per maand kwijt zijn aan abonnementskosten? Hoe snel moet je internetverbinding zijn? Dit zijn vragen die je kunnen helpen voor jouw de beste keuze te maken.

  • Bij hoeveel MB je snel internet hebt, ligt aan wat je precies doet op het internet, de kwaliteit van je internetverbinding en je apparatuur.

    Ben je een licht internet gebruiker? Dan kun je met minder Mbit/s een prima snelle internet verbinding hebben. Onder licht verbruik verstaan we surfen en e-mailen. Ben je daarentegen een zwaar internetgebruiker en bekijk je zware online programma’s, kijk je veel YouTube video’s en speel je zware online games? Dan heb je een maximumsnelheid van zo’n 20-50 Mbit/s méér nodig om een snelle verbinding te behouden.

  • Wanneer je via onze vergelijker van je huidige provider overstapt naar een nieuwe provider, dan zorgt je nieuwe provider ervoor dat je huidige abonnement opgezegd wordt. Dit is onderdeel van de overstapgarantie die providers je bieden wanneer je bij hen een nieuw abonnement afsluit.

  • Of er kosten verbonden zijn aan tussentijds overstappen, verschilt per provider. In sommige gevallen neemt je nieuwe provider de kosten voor tussentijds overstappen voor rekening. Wij adviseren je hierover contact op te nemen met je provider alvorens je tussentijds overstapt om niet ongewenst verrast te worden.